• Poduszka ortopedyczna do siedzenia po przebytych urazach – co wybrać?

    Poduszka ortopedyczna do siedzenia po przebytych urazach – co wybrać?0

    Przeszedłeś ostatnio ciężką kontuzję? Chcesz odpowiednio zadbać o swój kręgosłup? A może spędzasz w pracy kilkanaście godzin dziennie siedząc przy komputerze? Czy poduszka ortopedyczna będzie dla Ciebie dobrym wyborem? Kto powinien się zdecydować? W praktyce odpowiednia poduszka ortopedyczna do siedzenia przyda się każdemu. Są jednak szczególne przypadki. Warto wiedzieć, że w dobrych sklepach z tym

    READ MORE
  • Białko serwatkowe – co to jest?

    Białko serwatkowe – co to jest?1

    Białko serwatkowe Podstawowym i jednym z najważniejszych budulców wszystkich tkanek w ludzkim organizmie jest białko. Jest to szczególnie istotne dla osób będących na diecie białkowej i regularnie ćwiczących na siłowni. Zwiększone przyjmowanie tego makroskładnika znacząco wpływa bowiem na rozbudowę mięśni. Czym tak naprawdę jest białko serwatkowe i jakie ma właściwości prozdrowotne? Bomba witalna Białko serwatkowe to proteina,

    READ MORE
  • Białko – jakie jest zapotrzebowanie człowieka?

    Białko – jakie jest zapotrzebowanie człowieka?0

    Podstawowe makroskładniki w diecie człowieka to węglowodany, tłuszcze oraz białka, Są to składniki odżywcze dostarczane do organizmu wraz z pokarmem. Wszystkie one są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Białko pełni wiele ważnych funkcji w organizmie. Odpowiada m. in. za budowę i naprawę tkanek mięśniowych, wpływa korzystnie na układ odpornościowy oraz wspomaga utrzymanie odpowiedniego nawodnienia

    READ MORE
  • Zawartość białka w typowych produktach

    Zawartość białka w typowych produktach0

    Jedzenie dużej ilości białka wiąże się ze sprawdzaniem każdego produktu, a także jego makroskładników. Wiele jedzenia jest przyjaznego dla sportowców i zawierają sporo białka, który jest budulcem mięśniowym. Sprawdzanie każdego produktu jest bardzo czasochłonne, dlatego warto wydrukować sobie tabele z zawartością białka w typowych produktach, która znajduje się poniżej.   Zawartość białka w typowych produktach

    READ MORE
  • Co dalej z tym sportem?  – Stanisław Kruszyński

    Co dalej z tym sportem? – Stanisław Kruszyński0

    Nie mam żadnych kompleksów z tytułu wieku (59 lat) i wyglądu i teraz mam okazję podzielić się swoim doświadczeniem. Dzięki kulturystyce poprawiłem bicepsy o 20 cm, klatkę o 46 cm, uda o 16 cm, łydki o 10 cm. Chyba nieźle, co? Osiągnąłem też wagę nieco ponad 100 kg oraz – wymiary mojego idola Steve Reevesa,

    READ MORE
  • Jakie mięśnie pracują podczas biegania

    Jakie mięśnie pracują podczas biegania0

    Osoba, która aktywnie uprawia bieganie, prędzej czy później zaczyna myśleć o tym, które systemy mięśniowe są zaangażowane w trening. A więc prawie wszystkie mięśnie działają w takim czy innym stopniu. Co się dzieje ze sportowcem podczas biegania? Bieganie to uniwersalny sport zapewniający zdrowie, witalność i piękno. A wszystko to bez sztuczek i specjalnego wyposażenia. Jest

    READ MORE
  • TAJEMNICA ZWIĘKSZANIA MASY MIĘŚNIOWEJ cz.4

    TAJEMNICA ZWIĘKSZANIA MASY MIĘŚNIOWEJ cz.40

    ZMIENNE TEMPO ROZWOJU MIĘŚNI W początkowym okresie treningów postępy są bardzo duże, dotyczy to zarówno ciężarów używanych do ćwiczeń, jak i masy mięśniowej. Tak duża „chęć” organizmu do rozbudowy mięśni wynika stąd, że ćwiczenia siłowe są dla niego nowym rodzajem wysiłku, w konsekwencji czego zaczyna działać mechanizm ZAU (Zespół Adaptacji Ustroju). Taka sytuacja nie trwa

    READ MORE
  • TAJEMNICA ZWIĘKSZANIA MASY MIĘŚNIOWEJ cz.3

    TAJEMNICA ZWIĘKSZANIA MASY MIĘŚNIOWEJ cz.30

    ZAU kluczem do rozbudowy mięśni Przejdźmy teraz od teorii do praktyki. Mięśnie podlegają mechanizmowi zwanemu Zespołem Adaptacji Ustroju (ZAU). Mówiąc w sposób bardziej zrozumiały, jest to reakcja organizmu na nieznany mu rodzaj stresu (dla organizmu trening jest stresem). Reakcja ta stanowi pierwszą linię obrony organizmu przed potencjalnymi szkodliwymi skutkami tego stresu. Można ją podzielić na

    READ MORE
  • TAJEMNICA ZWIĘKSZANIA MASY MIĘŚNIOWEJ cz.2

    TAJEMNICA ZWIĘKSZANIA MASY MIĘŚNIOWEJ cz.20

    SPOSOBY NA ZMIANĘ BODŹCÓW TRENINGOWYCH METODA WYDŁUŻANIA FAZY EKSCENTRYCZNEJ ĆWICZENIA (OPUSZCZANIE CIĘŻARU) Fazę koncentryczną wykonujemy w tempie normalnym, natomiast fazę ekscentryczną w tempie spowalnionym do 3-4 sekund. METODA REDUKCJI CIĘŻARU Celem tej metody jest zaangażowanie w ćwiczenie wszystkich rodzajów włókien mięśniowych oraz mocne napompowanie mięśni krwią. W najcięższej serii danego ćwiczenia stosujemy ciężar równy 90%

    READ MORE
Komentarze Facebook